Waarom verkoopstyling?

De eerste indruk is van cruciaal belang. Deze bepaalt voor 75% of een woning wel of niet wordt aangekocht. Zo vallen vele huizen vaak onterecht thuis achter de computer al af door slechte foto's en gebrek aan interieurstyling. Het is daarom van het allergrootste belang dat een huis voor de verkoop goed gepresenteerd wordt, zowel op foto als tijdens het bezoek van potentiële kopers.

In Amerika is onderzocht dat woningen die door een verkoopstylist onder handen zijn genomen 80% sneller verkopen en 6% tot 10% meer opleveren. Het is dus niet zo gek dat in Amerika bijna alle woningen met tussenkomst van een verkoopstylist worden verkocht.

In Nederland is verkoopstyling in opmars. Kritische verkopers verlangen steeds meer maatwerk omdat zij zich in de huidige markt zorgen maken om mogelijk dubbele woonlasten en de prijs die zij zullen ontvangen voor de te verkopen woning. 

90% van de woningzoekenden is niet in staat door de persoonlijke inrichting van een woning te kijken.

Gestileerde huizen leveren betere foto’s op, waardoor uw woning op huizensites als Funda en Jaap.nl extra opvalt en dus meer kijkers trekt.
Bekend is dat ruim 80% van de kopers een huis zoekt op internet. Goede foto’s zijn daarom een must.

De verkoper is vaak zo gehecht aan zijn huis dat hij er moeilijk objectief naar kan kijken, in elk geval niet met de ogen van een potentiële koper. Een verkoopstylist kijkt alleen met de ogen van een potentiële koper.

Een huis kopen is een kwestie van emotie. Een kijker moet tijdens een bezichtiging het gevoel krijgen dat het zijn woning zou kunnen zijn.

Verkoopstyling is goedkoper dan een 1e prijsverlaging. Het uitgeven van 100 euro aan verkoopstyling heeft meer effect dan het verlagen van de verkoopprijs met 1000 euro.